Söndag 5/4-09

När jag startade den här bloggen så döpte jag den till "En blogg om egentligen ingenting".
För vissa så betyder det jag skriver just det, INGENTING, men för mig råkar det vara hela mitt liv.
Jag skriver ju väldigt mycket om hur jag mår, och just nu är jag inne i ett skov som är rent ut sagt "åt helvete".

Det är så sjukt svårt att vara psykiskt stark och låtsas som att man mår bra när man egentligen bara går med väldigt stora funderingar i huvudet, livsavgörande funderingar.

- När ska jag lyckas få in en operation i mitt schema? Hur ska jag har tid att gå på kryckor i över fyra veckor? För en operation som jag inte ens vet om det kommer bli bättre av, som är en ren chansning.
- Jag kan inte gå upp på ett heltidsjobb för att kroppen inte pallar. Hur ska jag då hitta ett så pass bra betalt jobb att jag kan flytta hemifrån och försörja mig själv och så småningom en familj?
- Vad tusan ska jag välja att utbilda mig till? Jag måste ju hitta ett yrke där jag inte behöver belasta fötterna och knäna så överdrivet mycket. Plus att jag ska kunna försörja en familj. Och kanske inte behöva vara sjukskriven för att jag har ont, det skulle ju vara bra om man kunde jobba även då man har ett skov.

Sjukdomen ska inte behöva påverka min arbetssituation. Men det gör den. Och jag gillar det inte, att vara styrd av min kropp, att hela livet påverkas och rubbas för att en medicin inte gör sitt jobb.

Jag vet att det är mycket gnäll, men som min vän Leena sa till mig, "Någon måste få se dina tårar". Och det här råkar vara min blogg, och det är här jag väljer att skriva av mig. Det är min blogg (och de få läsare) som får se mina tårar..

Like it or leave it.


That´s it.

Kommentarer
Postat av: Elina

Det är inte alls gnäll!

2009-04-12 @ 18:29:40

Det är här du ska skriva något:

What's your name, darling?
Förgätmigej

Email: (Jag ska inte skvallra)

Hemsida eller blogg?:

Vad vill du säga, min vän?:

Trackback