Detta är dagen, detta är dagen som herren gjort;)

Idag har jag åkt buss. Till Huddinge sjukhus. Träffade en ortoped och han konstaterade att de behöver nya röntgenbilder för att se om det eventuellt står en till operation runt hörnet.
I alla fall, busschauffören var galet trevlig. Han hälsade och sa god morgon till alla som klev på bussen och vid varje hållplats sa han vart vi var, vad klockan var och "hoppas att du får en fantastisk dag med nya, goda möjligheter". Det tyckte jag var fint gjort. Han kanske vill bli veckans farisée.


Sen efter sjukhuset åkte jag till Huddinge centrum och handlade lite innan jag begav mig tillbaka till gettot.
På InterSport utspelar sig följande:

Expediten: -"Är du färdig med alla julklappsinköp?"
Jag: -"Nej, jag har inte ens börjat".
Expediten: -"Jaha, oj. Då har jag ett förslag till dig. Handledsvärmare, jättepopulära och sköna!"
Jag: -"Jag är från Mora, vi stickar sådana själv där."
Expediten: (med stora ögon) -"Jaha, oj. Det var värst."

Nej. Så gick det inte till.

Expediten: -"Är du färdig med alla julklappsinköp?"
Jag: -"Nej, jag har inte ens börjat".
Expediten: -"Jaha, oj. Då har jag ett förslag till dig. Handledsvärmare, jättepopulära och sköna!"
Jag: (med ett stort leende) -"Nej tack."


Sen åkte jag hem. =)

Kommentarer
Postat av: Wille

Förmodligen så att BamBam åker till Mora och Maltmobjörn till Ludvika...

2009-12-09 @ 19:31:14
URL: http://tilliam.blogg.se/
Postat av: Anonym

mamma och jag är från strängnäs. hon stickar också såna själv. :)

2009-12-09 @ 21:12:34
URL: http://hannana.blogg.se/

Det är här du ska skriva något:

What's your name, darling?
Förgätmigej

Email: (Jag ska inte skvallra)

Hemsida eller blogg?:

Vad vill du säga, min vän?:

Trackback