sextonde juni. en t i s d a g

Idag har jag verkligen inte gjort något vettigt, och något säger mig att det kommer se ut såhär ca fem veckor till. Vilket gör mig SJUKT deppig.
Jag hatar verkligen att inte få jobba, tiden går så långsamt och jag hinner tänka för mycket. Och som livet är just nu är det inte positivt. Tyvärr.

Igår var jag i Estockholmo på "Informationsmöte" och svenska/data-test på en av utbildningarna jag sökt inför hösten.
Informationen var samma som står på internet. Testet var att skriva om "Mina erfarenheter av svensk sjukvård".
Och eftersom att jag har ganska stor erfarenhet av svensk sjukvård så var det inte så svårt. Jag var först ut ur datasalen och då var det bara att sätta sig i bilen och fara de 30 milen hem till Mora igen. Så 60 mil på en dag, sjukt jobbigt. Men jag slapp i alla fall köra. TACK pappa. Du är en ängel!

Kan ni tänka? Jag sitter och kollar på fotbollen på fyran. FRIVILLIGT. Vet inte varför. Synd att det inte är så spännande när de leder så stort matchen igenom.

I morgon ska jag,.. Ja.. vad ska jag göra egentligen?
Jo klockan åtta ska jag slänga mig på telefonen och få tag på en arbetsterapeut för att försöka få byta till en smidigare rullstol som jag kommer in i rummen med här hemma. Den jag har nu är stor och otymplig. Dåligt tycker jag.

Men men, nu ska jag nog duscha så att jag, OM någon tar ut mig på något i morgon så jag slipper sitta hemma, inte behöver känna mig så ofräsch.

Kommentarer

Det är här du ska skriva något:

What's your name, darling?
Förgätmigej

Email: (Jag ska inte skvallra)

Hemsida eller blogg?:

Vad vill du säga, min vän?:

Trackback