Jehovas vittnen och svenska äpplen.

Var nyss iväg till apoteket en sväng. När jag kom ut därifrån bestämde jag mig för att gå och handla lite. Utanför mataffären stod en snubbe och försökte dela ut tidningen "Vakttornet" som är tidningen àla Jehovas Vittne.

Jag gick tittade ner på mina väldigt intressanta skor och passerade utan att bli stoppad med massa frågor. Pjuuu

Men när jag kom in i affären började jag fundera lite. För enligt vad jag vet (alltså inte helt säkra källor) så är det ju 144 000 utvalda personer som får komma till himlen vid jordens undergång eller nått sånt. Och idag har "samfundet" ca 7,1 miljoner medlemmar. Är det inte då ganska taskigt att värva fler medlemmar om dom redan är sjukt mycket för många. Och varför ska dom ha fler medlemmar?
Så när jag hade betalat och gick ut för att ta mig mod och fråga honom så hade han försvunnit. Typiskt.


Och om ni undrar vad det är med dom där svenska äpplena så vet då inte jag. Men killen på fruktavdelningen sa så när jag kom in "Fantastiskt med svenska äpplen hörru".
Jaså, tänkte jag och knatade på.


Nu kanske man skulle ta tag i det där pluggandet. Typ 1000 sidor att läsa på till prov nästa vecka. + 140 latinska glosor. + Uppgift i latin. Kul.

Fattar inte det där. Har inte haft något att göra sen vi började. Och nu kommer allt på en gång. Säkert bara för att jag har fixat eftermiddagsjobb. Stryk ska dom ha!




Kommentarer

Det är här du ska skriva något:

What's your name, darling?
Förgätmigej

Email: (Jag ska inte skvallra)

Hemsida eller blogg?:

Vad vill du säga, min vän?:

Trackback