What about alla krokusar?

Jag blir förvirrad av Stockholm.

Jag är van vid att det är typ 1000 tussilagos (tussilagosar?) ute nu. Och kanske början till vitsippor. Men här nere är det minsann bara massa krokusar överfreakingallt! Jag fattar inte, Krokusar har jag bara sett i farmors trädgård innan. Och de har varit sådda (sående?) då? Fast jag har faktiskt sett ett gäng blåsippor också. Fast det ser man i och för sig inte heller i Mora så ofta. Inte den här tiden på året i alla fall. (Eller?).


Det sitter t.o.m. en humla i en av krokusarna här. Hur uppkäftigt är inte det?

Ge mig en tussilago!



(Och idag skyller jag mina stavningsproblem (stavproblem?) på att jag är sjuk!)


Kommentarer
Postat av: Jen

Men gumman du får ta och åka ut mot Hägersten och Midsommarkransen, här har vi minsann tussilagos ;)

Kram

2010-04-16 @ 13:51:21
URL: http://www.toxicgrl.wordpress.com
Postat av: Maria

Och i Mora med!

2010-04-16 @ 17:19:05
Postat av: Em

här har våren kommit lite längre, men jag har inte sett en enda humla eller fluga än så länge. Lite konstigt faktisk.

2010-04-17 @ 12:17:42
URL: http://egoinasmamma.nu

Det är här du ska skriva något:

What's your name, darling?
Förgätmigej

Email: (Jag ska inte skvallra)

Hemsida eller blogg?:

Vad vill du säga, min vän?:

Trackback