En vecka på sjukhuset.

Har skrivit "dagbok" under veckan på sjukhuset, dock skrev jag hälften på datorn medan jag låg där. Och datorn ramlade sen i golvet så den är på lagning. Så de inläggen får jag väl helt enkelt lägga in vid ett senare tillfälle.



Måndag Morgon 8/6:

Ligger nu i sängen och kollar på tv och väntar på vad nästa moment blir här i "fängelset".
Nål i armen är satt och har duschat det 3:duschen i sånt där desinfektionsmedel/sprit som luktar urk och torkar ut kroppen/håret!
Igårkväll fick jag en sömntablett för att kunna sova. Det var riktigt skönt, blev lite nojig där på kvällskvisten.
Gillar INTE det här.

Måndag eftermiddag/förkväll kl.18:25.

Har kommit tillbaka från operation och uppvaket. Har äntligen fått börja äta igen. Så jag har smällt i mig en hel ost&skinksallad och druckit lite ramlösa. Dropp är nämligen inte så mättande om jag ska vara helt ärlig. Dock blir man galet kissnödig. ;)

Jag berättade för sköterskorna på uppvaket att jag var kissnödig men de verkade inte tro mig, utan började göra ultraljud för att se hur mycket urin det var i blåsan. Och det var ca 800ml och det var tydligen mycket så då fick jag en potta. EN POTTA. Men att kissa liggandes i en säng med typ 8 personer i samma sal är inte riktigt min grej, även fast jag är drogad och nyvaken. Så jag satte mig upp i sängen för att visa att jag inte var så yr, då körde de mig till en toalett. Riktigt Skönt.
När jag kom tillbaka till salen skulle de återigen kolla hur mycket som var i blåsan. Riktigt spännande.
Nu har jag som sagt fått äta lite och fått lite mer smärtstillande. Toan kallar igen sen ska jag fråga om jag får klä på mig mina egna kläder.

Tisdag 9/6 kl 18:05.

Har haft galet ont idag, så hela dagen är typ ett enda virrvarr i huvudet  p.g.a. allt smärtstillande.
Men har i alla fall varit och ätit i caféterian med mamma och varit upp på reumatologavdelningen.
Har även blivit mycket tv och serietidningar idag och i morse var jag på röntgen. Så jag har fått bilder på hur foten ser ut under gipset nu, och hur foten såg ut innan.
Min älsklingsHelena har varit och hälsat på mig och pratat en stund. Mamma åker hem idag och jag blir kvar till i morgon. Minst. Huvva, är så snurrig nu så att jag knappt kan stava.

Onsdag 10/6 kl. 10:35.

Har just fått veta att jag måste vara kvar en natt till. Eftersom att jag har så ont ska jag testa en ny tablett med smärtstillande, men kan inte börja med den förrän senare ikväll. Tyvärr. :/
Ligger och kollar tv men det är inget bra att se på så det känns segt.
Har varit ute och testgått med sjukgymnasten, så nu gör det ont i foten igen. Är helt jättetrött.
Idag kommer nog Zaur hit med Ramlösa och choklad. Hoppas jag. =)
Nu ska jag se om det finns något annat än "Quizzo" på tv. Blir galen, även fast jag har väldigt mycket smärtstillande:P

Fredag 12/6 kl. 11:38.

Är så less på att vara här nu. Less på att ha ont. Jobbigt att veta att det är ca 6 veckor kvar.
Maten smakar bajs.(Typ överkokta grönsaker och äckel)
Jag sover i stort sett hela tiden, men idag ska jag i alla fall få åka hem idag. Halleluja.



Nu är det söndag och det är riktigt skönt att få vara hemma. Jobbigt att vara så beroende av alla hela tiden. Just nu har jag så ont att jag inte kan klä på mig själv, men det ska väl bli bättre det också. Hoppas jag.

Kommentarer

Det är här du ska skriva något:

What's your name, darling?
Förgätmigej

Email: (Jag ska inte skvallra)

Hemsida eller blogg?:

Vad vill du säga, min vän?:

Trackback