Söndag 8/3-09

Blev väckt i morse 04:54 av en viss person som ville komma och sova hos mig. Jag sa bestämt NEJ!!! och la på. Ringandet fortsatte i cirkus en 40 minuter med jämna mellanrum. Klockan 05.40 ringde min väckarklocka och då var det bara att gilla det sketna läget och stiga upp.
På med smink, fixa håret och dra på jobbarkläderna och knata iväg för att möta upp Jannicen. 06.20 befann vi oss på McDonalds parkering som såg ut som ett halvt slagfält.
In och dra igång öppningen, moppa lite golv och sen ut igen för att plocka skräp.

Det var min första öppning sen sommaren 2005, och jag måste säga att det gick med bravur. Stod faktiskt i kök under frukosten, vilket jag aldrig gjort förr. Och det flöt på riktigt bra. Men då fick jag springa=)
Det var en trevlig öppning som utartade sig till ett galet kaos när resten av personalen och alla turister dök upp. Och eftersom att jag har feber på ca 38,9 så var det svårare än vanligt att vara trevlig mot gästerna, och det var lite smådåligt humör bland personalen. Vilket resulterade i att Jannicen drog hem. Men men, dagen löste sig ganska bra ändå.

Och till råga på allt så KRÄKSNÖAR det idag, igen. Suck. Och inte ens extrainsatta kortisontabletter kan motverka vad detta väder gör med min kropp. Från att ha mått riktigt bra i kroppen den senaste månaden så har jag tokont i båda fötterna, känns som att nacken ska gå av och ryggen lika så, höfterna och ljumskarna är mongon och knäna är som på en 80-åring.

När jag kom hem från jobbet somnade jag i fåtöljen framför brasan och tv:n. Och nu sitter jag här.
Ska strax äta korv sen ska jag nog knyta mig.
Imorgon ska jag ner och lämna nya prover och vänta på svar om eventuell inläggning på det nedrans sjukishuset. :/

Och igår skrev jag Christian med K. Men han stavar ju faktiskt CH fick jag berättat för mig idag med en gnällig röst. Så. förlåt för den. ;) Orkar inte ändra..

Gnatt

Kommentarer

Det är här du ska skriva något:

What's your name, darling?
Förgätmigej

Email: (Jag ska inte skvallra)

Hemsida eller blogg?:

Vad vill du säga, min vän?:

Trackback