Fredag 8/5-09

Alltså. Är det något som jag är SÄMST på så är det nog att koka ris.

På förpackningen så finns det ju ett "recept" eller vad man ska säga där de talar om hur mycket ris och vatten man ska ta för 4-portioner och för 6-portioner. Men om man bara är en som ska äta? Hur gör man då? Och kom inte och säg att jag ska räkna ut det för då kommer jag aldrig komma fram till något vettigt.

Igår när jag kokade ris så höll jag på i säkert en halvtimme - fyrtio minuter, fick lov att fylla på vatten hela tiden för att det kokades bort. Idag gör jag ett nytt försök.. har haft i massor med vatten. Så jag hoppas att det blir bra.. För hoppas, det får man väl ändå?

Kommentarer
Postat av: karolajna

Här kommer då lilla husmors tips :P haha

Då tar man för 4-portioner och delar det på 2!! :p Det blir ändå alltid för lite/mycket ris hur man än gör tycker jag! Vattnet ska kokas bort sweety :D För när vattnet är bortkokat är riset klart. Men tror säkert att det blev bra ändå!

Sånu har du fått råd från tanten :D

2009-05-17 @ 19:20:35
URL: http://karronilsson.blogg.se/

Det är här du ska skriva något:

What's your name, darling?
Förgätmigej

Email: (Jag ska inte skvallra)

Hemsida eller blogg?:

Vad vill du säga, min vän?:

Trackback