regn, städning och förkylning.. .eller?

Igår kväll gick jag i säng runt halv tio, mådde inte så bra och tänkte att jag skulle få sova ordentligt. Tog två sömntabletter. Somnade och sov ca 3 timmar. Sen vaknade jag och kunde inte somna om. Har sovit helt hackigt hela natten, galet jobbigt. Men men, låg kvar i sängen till typ halv tolv i förmiddags då jag beslöt mig för att pallra mig upp. Har suttit och sjungit lite låtar inne i köket med pappa. Alla låtar hade något med ögon att göra. Eftersom att min syster har varit i falun idag och opererat ögat så tyckte vi att det var passande. =) Sen for pappa iväg för att träna och jag fick ett litet ryck och tog fram dammsugaren, så nu är det odammigt och fräscht här hemma.

Igår när jag satt och kollade på tv så sken solen in i våran hall där pianot står, och då såg jag hur mycket Damm det var bakom pianot, sjukt äckligt. Kan inte ha städats där bakom på år och dar. Så när jag ändå hade dammsugaren framme så tog jag tag i saken och drog fram pianot som väger BIFF och dammsög där bakom. Det tog ca 15 minuter att få bort allt äckel. Huvva, tur att inte "Rent hus" har varit här och kollat. Då hade vi fått bannor. I alla fall så väger som sagt pianot biff. Och därför klarar jag inte av att få tillbaka pianot som det ska stå. Så nu blockerar det hallen. Måste vänta på att mamma kommer hem från Falun så att hon kan hjälpa mig. Jag som tänkte överraska henne och göra fint. Men men..
Nästa gång vi funderar på varför jag får allergiska reaktioner här hemma så ska jag först och främst kolla bakom pianot och se hur mycket damm det är där, är det inte så dammigt så får jag helt enkelt hitta något annat att skylla på. Men nu kliar det i alla fall i ögonen. Så den där förkylningen som jag tror mig ha kanske inte alls är någon förkylning. (?)

Min medicin tog slut idag också. Har mailat min läkare och bett honom skriva ut nya tabletter. Men han var tydligen på möte idag, så jag får vänta till i morgon. Och det är illa, är typ beroende av de där tabletterna. Blir irriterad och arg och ledsen när jag inte tar dem. Och i morgon är väl en tung dag så det räcker. :/ Får se hur det går.

Just ja. Mormor fyller 70 idag. Kanske borde ringa och gratta?

Nu ska jag i alla fall på order av min chef sätta mig och dricka te och njuta av regnet! Så det så!

Puss

Kommentarer

Det är här du ska skriva något:

What's your name, darling?
Förgätmigej

Email: (Jag ska inte skvallra)

Hemsida eller blogg?:

Vad vill du säga, min vän?:

Trackback