Dagens dilemma.

Alltså, jag ska ju flytta i morgon och jag har sagt till de jag bor hos nu att de kan använda mig som referens när de lägger ut en ny annons på rummet. Och jag vet bara inte hur ärlig jag ska vara om den nya hyresgästen ringer. Ska jag säga att barnen kommer igång runt 05:30 på helgerna när de är hemma? Ska jag berätta hur fruktansvärt dåliga de är på att städa efter sig? Att jag inte sett dem använda dammsugaren under de 7 månaderna jag har bott här? Eller ska jag säga att det är ett jättebra ställe att bo på (när de inte är hemma och inte varit hemma på länge).
Alltså, de är ju jättetrevliga och så. Men de sökte en nogrann person stod det i deras brev som jag fick. Jag tror att de sökte en person som kunde städa åt dem. Och vara lite husvakt liksom.

Ja jag vet inte.


Kommentarer
Postat av: Anso

Jag tycker du ska va ärlig. Du är ju inte skyldig dem nånting och det kan ju va bra för personen som är intresserad av att bo där att veta hur det egentligen är ;) Hoppas du kommer trivas i nya lägenheten.

Kram

2010-03-13 @ 15:24:22
URL: http://ansoeklund.blogg.se/

Det är här du ska skriva något:

What's your name, darling?
Förgätmigej

Email: (Jag ska inte skvallra)

Hemsida eller blogg?:

Vad vill du säga, min vän?:

Trackback