Galenskap!

Alltså, jag blir verkligen fullkomligt galen av att i stort sett alla jag möter här nere i storstaden går på fel sida.
Jag har fått inpräntat sen jag gick på dagis att man går på vänster sida. "Gå på vänster, cykla på höger". De senaste dagarna när jag har varit ute och gått har jag bytt till höger när jag mött alla dessa stolpskott som går på min vänstra sida. Men idag bestämde jag mig för att plöja fram, (i reumatikertakt naturligtvis, tro inget annat), och vägra flytta på mig. Då fick jag världens mördarblick av en gubbe. Men det brydde jag mig inte om, det kändes faktiskt ganska bra! Fast, jag vet inte. Det kanske bara är i resterande Sverige som man går på vänster sida. Stockholm verkar ju ha annorlunda regler gällande allt!

Nu ska jag ta en powernap, alldeles slut efter min 20 minuter långa omtenta. (Det gäller att skriva fort så man inte hinner glömma bort något!)

Hörs då HEJ!

Kommentarer

Det är här du ska skriva något:

What's your name, darling?
Förgätmigej

Email: (Jag ska inte skvallra)

Hemsida eller blogg?:

Vad vill du säga, min vän?:

Trackback