På tåget hem igår...

En gubbe med typ 10000 påsar med pantburkar i kommer och sätter sig bredvid mig och Ida.
Helt plötsligt tar han fram en saftflaska och säger "Flaska" på finlandssvenska. Jag och systeryster tittar på varandra och tänker typ "oj, vad gött, han kan ett svenskt ord?!" men han fortsätter (på sin finlandssvenska) "ja, flaska, jag fattar inte varför man alltid säger skål, tänk vad dumt det skulle se ut om alla gick runt med en skål och skålade med. Det är väl bättre att säga det man dricker ur?" varvid Ida och jag brister ut i ett sjuuuuukt garv.
Sen satt han och blinkade jättemycket och sa (fortfarande på finlandssvenska) "jag flirtar inte med er, jag har fel på ögonen. Därför kan jag inte sitta vid stora guppar för då tror de att jag är Mark Levengood."

Måste säga att det var en perfekt avslutning på kvällen då vi innan varit på RAW comedy club där Mårten Andersson, Henrik Schyffert, Ahmed Berhan, Messiah Hallberg och Björn FREAKIN' Gustavsson uppträdde!


Kommentarer
Postat av: Marcus

skön snubbe, den ska jag sno till nästa manus.. ;D

2010-05-30 @ 23:36:12
URL: http://wallinho.blogg.se/

Det är här du ska skriva något:

What's your name, darling?
Förgätmigej

Email: (Jag ska inte skvallra)

Hemsida eller blogg?:

Vad vill du säga, min vän?:

Trackback